Get Adobe Flash player

Tomasz Nieznański

 Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Włocławku zaprasza zainteresowanych wsparciem z Funduszy Europejskich.

Udzielamy informacji telefonicznie pod numerami 54 235 67 21 ; 54 235 67 12 oraz mailowo ue.wloclawek@kujawsko-pomorskie.pl

Już 1 czerwca startuje nabór wniosków w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego Covid-19.
O wsparcie mogą się ubiegać firmy mikro, małe i średnie prowadzące działalność na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego, których dochód spadł o minimum 25%.Wnioski o granty w kwocie nawet do 60 000zł będzie przyjmowała Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego. Więcej informacji dostępnych jest na stronie projektu https://www.tarr.org.pl/projekty/aktualne/fundusz-wsparcia-inwestycyjnego-covid-19/

Od 1 czerwca w nowej odsłonie startuje również wsparcie w ramach Kredytu Technologicznego (poddziałanie 3.2.2 POIR). Wsparcie kierowane jest na wdrożenie innowacji technologicznej przy czym wymagany jest poziom innowacyjności w skali przedsiębiorstwa.Więcej informacji dostępnych jest na stroniehttps://www.bgk.pl/przedsiebiorstwa/kredyt-na-innowacje-technologiczne/kredyt-na-innowacje-technologiczne/

Zapraszamy również osoby niepracujące lub zatrudnione na podstawie umów cywilno-prawnych, krótkoterminowych, które zainteresowane są udziałem w projektach szkoleniowo stażowych oraz osoby zainteresowane otwarciem własnej działalności gospodarczej. Udzielamy informacji o dostępnych projektach finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz preferencyjnych pożyczkach.

Zapraszamy do kontaktu.

150 tys. zł premii dla młodego rolnika. Wnioski od 3 czerwca.

Od środy 3 czerwca do 1 sierpnia 2020 r. młodzi rolnicy będą mogli składać w ARiMR wnioski o przyznanie premii na rozpoczęcie samodzielnego gospodarowania. Pomoc finansowana jest z budżetu PROW 2014-2020.

O „Premię dla młodych rolników” może ubiegać się osoba, która w dniu złożenia wniosku ma nie więcej niż 40 lat i posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe. Jeżeli ich nie ma, powinna uzupełnić je w ciągu 36 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy. Musi też posiadać gospodarstwo rolne o powierzchni co najmniej 1 ha i rozpocząć prowadzenie w nim działalności rolniczej nie wcześniej niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku o przyznanie pomocy.

Jednym z warunków przyznania 150 tys. zł. premii jest utworzenie gospodarstwa rolnego o wielkości ekonomicznej nie mniejszej niż 13 tys. euro i nie większej niż 150 tys. euro. Kolejny wymóg dotyczy powierzchni użytków rolnych w gospodarstwie. Musi być ona co najmniej równa średniej krajowej, a w województwach, w których średnia powierzchni gospodarstw jest niższa niż krajowa – gospodarstwo musi mieć wielkość średniej wojewódzkiej. Natomiast maksymalna powierzchnia nie może być większa niż 300 ha.

Złożone przez młodych rolników wnioski zostaną poddane ocenie punktowej. Suma uzyskanych punktów (co najmniej 8) będzie decydowała o kolejności przysługiwania pomocy dla województwa mazowieckiego oraz łącznie dla pozostałych województw.

Premia w wysokości 150 tys. zł będzie wypłacana w dwóch ratach:

  • I – w wysokości 120 tys. zł – na wniosek o płatność pierwszej raty złożony po spełnieniu przez młodego rolnika warunków, z zastrzeżeniem których została wydana decyzja o przyznaniu pomocy, w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia tej decyzji;
  • II – w wysokości 30 tys. zł – na wniosek o płatność drugiej raty złożony po realizacji biznesplanu.

Zgodnie z przepisami rolnik musi przeznaczyć całą kwotę premii na inwestycje dotyczące działalności rolniczej lub przygotowania do sprzedaży produktów rolnych wytwarzanych w swoim gospodarstwie. Ważne jest, że co najmniej 70 proc. tej kwoty musi zostać wydane na inwestycje w środki trwałe.

Dotacji nie może przeznaczyć na chów drobiu (z wyjątkiem produkcji ekologicznej), prowadzenie plantacji roślin wieloletnich na cele energetyczne oraz prowadzenie niektórych działów specjalnych produkcji rolnej.

Wnioski będą przyjmowały oddziały regionalne ARiMR. W czasie trwania na terenie kraju stanu epidemii ARiMR zachęca, by  przekazywać je w następujący sposób: w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą, za pośrednictwem platformy ePUAP lub przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Pocztą Polskiej. Dokumenty można również dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub osobiście.

zobacz więcejhttps://kujawsko-pomorskie.pl/informacje-prasowe/35734-wez-udzial-w-konkursach-i-swietuj-z-nami

GMINA BONIEWO – Ograniczenia związane z koronawirusem są częściowo znoszone. Na początek pracę w reżimie sanitarnym wznawia instytucja kultury, hala sportowa. Urząd Gminy w Boniewie od 4 maja br., będzie czynny w pełnych godzinach pracy od 7.15 – 15.15. kasa czynna w godzinach 7.15 – 12.30. z uwzględnieniem konieczności zapewnienia bezpieczeństwa obywateli, do pracy w terenie powróci także inkasent. Bardzo proszę, aby wszystkie osoby, które mają taką możliwość korzystały jednak z kanałów administracji cyfrowej, bądź w przypadku braku pilnych terminów przełożyły wizytę w urzędzie na później. Nie ma potrzeby przybywać do Urzędu by dokonać opłaty, które można regulować elektronicznie. Pamiętajmy o noszeniu maseczek i dezynfekcji rąk.