WFOŚiGW jako Operator Czystego Powietrza

Nowa wersja Programu Priorytetowego Czyste Powietrze obowiązuje od 31.03.2025 r. Najwyższy poziom dofinansowania oraz poziom podwyższony z prefinansowaniem można uzyskać tylko przy wsparciu Operatora Programu „Czyste Powietrze”. W przypadku poziomu podwyższonego bez prefinansowania będzie to opcja do wyboru.
Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego do pełnienia funkcji operatora zgłosiło się 55 gmin – lista gminy, które zapewnią pełne wsparcie beneficjentom programu „Czyste Powietrze” z terenu danej gminy, tj. od podjęcia decyzji o realizacji inwestycji, przez proces inwestycyjny, aż do jego zakończenia i rozliczenia umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca w pierwszej kolejności powinien udać się po pomoc do swojej gminy.
Dla mieszkańców gmin, które nie podpisały porozumienia operatorskiego, zadania Operatora Programu realizowane będą przez WFOŚiGW w Toruniu. Dział Operatora Programu mieści się w siedzibie funduszu przy ul. Aleksandry Fredry 8. Godziny pracy: 7.00 – 15.00.
W celu umówienia spotkania z Operatorem Programu należy wypełnić poniższy formularz lub telefonicznie 56 45 18 870
Uwaga! Podany numer telefonu służy wyłącznie do rezerwacji terminu, pod tym numerem nie udzielamy informacji na temat programu.
Jakie dokumenty są konieczne do złożenia wniosku u Operatora?
Przed wizytą u Operatora przygotuj koniecznie:
- numer księgi wieczystej lub inne dokumenty dotyczące własności budynku
- zgodę współwłaściciela/współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy)
- zaświadczenie o dochodach wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta
- zgodę współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeżeli dotyczy)
- umowę/-wy z wykonawcą/-mi (jeśli wnioskujesz o dotację z prefinansowaniem)
- audyt energetyczny wraz z dokumentem podsumowującym jego dokonanie
- inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych)
Audyt energetyczny w nowym programie Czyste Powietrze
- Wykonanie audytu jest obowiązkowe już na etapie składania wniosku.
- Audyt musi być zrealizowany przez osobę znajdującą się na liście Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT).
- Nowy formularz podsumowujący jest wypełniany bezpośrednio w systemie GWD, co eliminuje konieczność ręcznego przepisywania danych.
- Do 31 lipca 2025 roku możliwe jest złożenie audytu wykonanego według starych zasad, jednak formularz musi być podpisany przez osobę wpisaną do wykazu MRiT.
Kontakt do operatorów:
Infolinia Operator: 56 45 18 870
email:wfosigw.torun.opwf@wfosigw.torun.pl
Pracownicy Działu:
Marlena Wencel, tel. 56 62-12-327
e-mail: marlena.wencel@wfosigw.torun.pl
Paweł Piskoń, tel. 56 62-12-379
e-mail: pawel.piskon@wfosigw.torun.pl
Dorota Sopyła – Kierownik Działu, 56 62-12-305
e-mail: dorota.sopyla@wfosigw.torun.pl
Szczegółowe informacje o Programie Czyste Powietrze dostępne na stronie: czystepowietrze.gov.pl.
