Zaświadczenie o dochodach do programu Czyste Powietrze
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego i najwyższego poziomu dofinansowania w ramach Programu „Czyste Powietrze”, powinna uzyskać zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Zaświadczenie wystawiane jest na wniosek osoby zainteresowanej.
Wniosek o wydanie zaświadczenia.
W przypadku wniosku złożonego do 31 lipca 2024 r. uwzględniane są dochody osiągnięte w 2022 r., a od 1 sierpnia 2024 r. – dochody osiągnięte w 2023 r.
Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające uzyskanie dochodu niepodlegającego opodatkowaniu, odpowiednio za rok, na podstawie którego ustala się dochód, np.: alimenty (prawomocny wyrok alimentacyjny lub ugoda alimentacyjna), stypendia (zaświadczenie z uczelni lub szkoły), dochody osiągnięte z tytułu prowadzenia gospodarstwa domowego (zaświadczenie o ilości posiadanych hektarów przeliczeniowych z Urzędu Gminy), dochody z tytułu świadczenia rodzicielskiego (tzw. „Kosiniakowe”- decyzja o przyznaniu świadczenia).
Informacje o dochodach opodatkowanych urząd pozyskuje samodzielnie w ramach elektronicznych platform informacyjnych organów podatkowych.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości dochodu można składać:
1) elektronicznie, za pomocą e-PUAP
2) za pośrednictwem Poczty Polskiej, na adres, ul. Szkolna 3, 87-851 Boniewo
3) osobiście w Urzędzie Gminy w Boniewie (pokój nr 10) w godzinach pracy Urzędu.